איך להרוויח שעה נוספת בכל יום?

אוקי, אני לא יודע אם באמת שעה אבל אהבתי את הצליל של הכותרת. בימים אלו אני מנסה ללמוד תכנות ולכתוב קורס השקעות לחטיבת הביניים. זה דורש המון עבודה מול המחשב ומאוד קל להיות מוסח בעבודה כזו ולגלות ששוב שרפתי שעות באינטרנט. 

לאחרונה רכשתי מנוי לFreedom ורציתי לנצל את ההזדמנות כדי להמליץ על הכלי הזה ושלושה כלים נוספים שעוזרים לי לשפר את השימוש שלי בסביבה הדיגיטלית:

Freedom 

זה אחד התוספים רבי העוצמה שגיליתי. הוא מותקן על הפלאפון ועל המחשב וחוסם ביעילות אתרים ואפליקציות שונים. אפשר להגדיר זמנים ספציפיים בהם האתרים יהיו חסומים ולפתוח אותם בשאר הזמן. דורש קצת משחק עם ההרשאות בפלאפון כדי שיפעל כמו שצריך. 

מחיר: אפשר לעשות מנוי חודשי ב8.99$. מנוי שנתי ב3.33$ לחודש או מנוי לכל החיים ב99.5$. אני הלכתי על האופציה האחרונה. אני מאמין שהתוכנה הזו תחסוך לי אלפי שעות בחיים ובכך תחזיר את העלות שלה ובגדול. 

 News Feed Eradicator 

שמתם לב שבשנים האחרונות יוטיוב ופייסבוק הפכו לממש מעניינות? מאחורי הקלעים יש התאמה אישית לטעם שלנו. ככל שאנחנו מבלים יותר זמן בפלטפורמות האלו ומסמנים לייק על תכנים מסויימים כך התוכן נתפר באופן מדוייק יותר לתחומי העניין שלנו. הבעיה היא שזה הופך את השהות בפלטפורמות האלו לממכרת במיוחד. 

בעיני פייסבוק ויוטיוב הם כלי עבודה לכל דבר ולא הייתי רוצה לוותר עליהם אבל אני מעדיף לחפש באופן אקטיבי את התוכן שרלוונטי לי באותו רגע ולא להיות מוסח בכל כניסה אליהם עם מגוון תכנים מרתקים אך לא רלוונטים ברגע זה. 

כאן נכנס התוסף הזה לתמונה. הוא מעלים את הפיד מהאתרים האלו ואתם מקבלים עמוד ריק. ככה לדוגמה זה נראה ביוטיוב שלי


איכות התמונה בינונית אבל אני מאמין שזה מעביר את הרעיון. כשנכנסים ליוטיוב העמוד הראשי ריק. אני עדיין יכול לחפש תוכן, לצפות בסרטונים ששמרתי, להיכנס להיסטוריית הסרטונים וכן הלאה. ההבדל היחיד הוא שאני לא מקבל הצעות מותאמות אישית. המינוס היחיד בתוסף הזה הוא שהוא לא פועל בפלאפון. 

מחיר: חינמי
 
את התוסף הזה יצר תומי ברהב מקהילת הפייסבוק Supertools. ממליץ להעיף מבט. זו קהילה שמתמקדת בשימוש בטכנולוגיה באופן שעוזר להגביר פרודקטיביות. יש גם פודקאסט שבו תומי מראיין אנשים שונים. 

 StayFocusd 

בעיניי הכלי הזה הוא הגרסה החלבית של Freedom. הוא מאפשר להגדיר מגבלת זמן לאתרים מסויימים אבל לדעתי הוא לא פועל בפלאפונים והחסימה שלו פחות הרמטית מFreedom. 

מחיר: חינמי

Rescuetime

רוצים לדעת באמת מה עשיתם כל היום? התוסף הזה יתן לכם פילוח מדוייק של האופן בו ניצלתם כל דקה על המחשב והפלאפון. בשבועות הראשונים תצטרכו להגדיר את האתרים / תוכנות שאתם מפעילים כמועיל / לא מועיל אבל משם זה רץ באופן די אוטומטי. יש אופציה לסנכרן עם הפלאפון אבל מנסיוני זה לא תמיד עובד. 

יש גרסה חינמית שלדעתי עושה את העבודה ואופציה לגרסת פרימיום שלא ניסיתי.

בשורה התחתונה כל הכלים האלו עוזרים לי לעבוד באופן יותר מודע מול האינטרנט. אני מחליט מראש מה האתרים שנותנים לי ערך ומה מסיחי דעת ומגביל / חוסם לחלוטין את האתרים שאני מחשיב כהסחת דעת. הייתי שמח לחיות באשליות על רמת הפרודקטיביות שלי אבל Rescuetime מציב לי מראה כנה מול הפרצוף.

אשמח לשמוע מה חשבתם ובאיזה כלים דיגיטליים אתם משתמשים / נמנעים מלהשתמש

נפגש בשבילי החיים
משה

Next Post
« פוסט הבא
Previous post
פוסט קודם »

תגובות