חקלאות אורבנית

בשנים האחרונות אני מוצא את עצמי מרותק לרעיון של גידול חלק מהמזון שאני אוכל.

השאלה המתבקשת היא למה לעשות את זה? לא עבר הרבה זמן מאז שרוב מוחלט של האנושות עסקה בחקלאות ואני אסיר תודה על זה שאני לא צריך לצאת לשדה כל בוקר ולעבוד בשמש כדי לגדל אוכל. 

למה להתחיל להתעסק עם זרעים של עגבניות במקום לשבת בבית ולראות פרק נוסף של הפלאש בנטפליקס? (רבאק, תבטלו כבר את הסדרה הזו) 

יש לי כמה סיבות: 

  1. כי זה כיף - המחקרים בתחום הפנאי מראים שאנחנו יכולים לבחור בין פנאי פסיבי (נטפליקס, יוטיוב וגלישה אין סופית ברשת) לפנאי אקטיבי (כתיבת בלוג, גינון, השקעה בבורסה וכו'). נכון, יותר קל לצפות בעוד פרק של "בתוך הבועה" (מה לעזאזל עשו לספר של סטיבן קינג?) אבל, לבחור לעבוד קשה בפעילויות הפנאי שלי גורם לי להרבה יותר סיפוק לטווח הארוך. 

  2. בריאות וטעם - איכות המזון יורדת ככל שעובר יותר זמן מרגע הקטיף. אתם לא תצליחו למצוא מזון טרי יותר מזה שנקטף לפני 30 שניות בחצר. כגיק של בישול אני רוצה לשפר את איכות המזון שלי בלי למכור כליה כדי לקנות חסה אורגנית טרייה שהושקתה בטיפות טל תחת קרני הירח בידי נימפות היער. 

  3. כסף - בהמשך לסעיף הקודם אני מאמין שלאורך זמן השקעה בגידול מזון תחזיר את עצמה. בפוסטים עתידיים אני מתכנן לבחון איך לגדל מזון בזול. 

  4. הסתמכות עצמית - בשיא משבר הקורונה טיפסתי על הקירות בבית ואחד הדברים שתסכלו אותי היה חוסר היכולת להשיג ביצים מהסופר. אני יודע, אנשים מתו ואיבדו את מקומות העבודה שלהם ואני מתלונן על זה שלא הייתה לי חביתה לארוחת הבוקר. אבל, אני לא אוהב את המחשבה שאני חסר אונים לחלוטין בנוגע למשהו כל כך בסיסי כמו המזון שאני אוכל. 

    אני לא מתכנן לבנות מקלט גרעיני ביער ולצייד אותו בקופסאות שימורים (למרות שזה נשמע ממש כיף). כפי הנראה אמשיך לקנות מזון בסופר בעשרות השנים הבאות אבל, אני רוצה להרגיש שלפחות חלק מאספקת המזון שלי נמצאת בשליטתי. 

  5. משבר האקלים 



    כפי שגלדריאל אמרה ב"שר הטבעות" העולם משתנה. משבר האקלים הולך ומחמיר וחקלאות אורבנית צריכה להפוך למשמעותית משתי סיבות:
    • החקלאות היא גורם משמעותי בפליטת גזי החממה. מעבר לגידול של חלק מהמזון בבית יכול להקטין את הבעיה הזו. 
    • מזג האוויר הבלתי יציב (בצורות, שיטפונות, גלי קור ועוד) פוגע בחקלאות. הצירוף של פגיעה ביצור מזון במקביל לגידול באוכלוסייה הוא מדאיג. תשאלו את מלתוס ותאנוס בנוגע לזה...

      אני מדמיין עולם שבו כל אחד מגדל חלק מהמזון שהוא אוכל. גם אם תגדלו רק את העגבניות והחסה לסלט שלכם זה יצטבר לאפקט משמעותי אם אתם חלק מתנועה גלובלית. 

עד כאן להיום
משה 

Next Post
« פוסט הבא
Previous post
פוסט קודם »

תגובות