שביל האפלאצ'ים - עלויות

חלק מהפילוסופיה שלי הוא שכל אדם יכול לטייל ואין צורך בצבירת הון עתק לצורך כך (לא שיש לי משהו נגד הון :) אי לכך אני מעוניין לשתף את סיכום ההוצאות שלי משביל האפלאצ'ים.

בוקר ערפילי לאחר לילה סוער

שמרתי קבלות מכל מה שקניתי ומאוחר יותר סיכמתי את העלויות ביומן מסע שלי. יכול להיות ששכחתי קנייה כזו או אחרת אבל אני מאמין שסה"כ הסכום קרוב מאוד לסך ההוצאות שלי בטיול. אלו שמטיילים עם סמארטפון יכולים להשתמש בשפע האפליקציות הזמינות בשוק. אני ממליץ על HandWallet. אפליקציה חינמית ונוחה לשימוש.

העלות הכוללת של הטיול הייתה 3076.34 דולר (11,998.31 ש"ח). לטיול של 51 יום כולל טיסות, וכמות מכובדת של ציוד טיולים אני חושב ששמרתי על עלות סבירה.

להלן סיכום ההוצאות שלי:
עלות טיסה הלוך חזור הייתה 1229.61
עלות ציוד הטיולים 1169.05
הוצאות תתחבורה 308.11
הוצאות על אוכל + אלכוהול לבישול 174.78
ביטוח 101.29
לינה + כביסה 68.75
אישור כניסה להרי הסמוקי 20
דואר 4.41
ספר 0.25

בוא נפתח קצת את ההוצאות השונות ונראה איפה הייתי יכול להתייעל קצת יותר.

טיסה - 1229$ (36.72% מההוצאה הכוללת) בסך הכל מדובר במחיר סביר לטיסה הלוך חזור לארצות הברית. בעתיד אני מתכנן לחקור לעומק את כל נושא השימוש במיילים ואיך אפשר לנצל אותם כדי להוריד עלויות. עד אז טיסה תהווה ללא ספק חלק משמעותי מההוצאות שלי בכל טיול.

ציוד - 1169$ (36.37% מההוצאה הכוללת) אני מוכן ושמח להשקיע כסף בציוד איכותי. הוצאתי סכום לא מבוטל אבל מבחינתי מדובר בהשקעה לשנים הבאות. בדיעבד, אם הטיול היה פחות ספונטני והייתי משקיע את הזמן בלחפש מוצרים באינטרנט או לקנות פריטים מיד שנייה אני מאמין שהיתי יכול לחסוך כמה מאות דולרים. כתבתי על הנושא בהרחבה כאן.

תחבורה - 308$ (10.01% מההוצאה הכוללת) כאן טמון הכלב. לקראת סיום הטיול החלטתי שאני רוצה לצאת קצת מהיער וללכת לראות את האוקינוס. למה? ככה. בהלוך תפסתי טרמפ עם קבוצה של חברה שהכרתי לנסיעה של כשבע שעות. התארחתי בלילה אצל אחד מהם ואחרי יומיים התחלתי לחזור בטרמפים אל שדה התעופה. היו לי כארבע שעות נסיעה ונתתי לעצמי כיום וחצי לעשות את זה. מתברר שקשה מאוד לתפוס טרמפים בארצות הברית. אחרי שעות רבות של התייבשות, שפע של אנשים שהזהירו אותי כמה מסוכן לנסוע בטרמפים, ולינה בשדה על יד הכביש הבנתי שאני לא הולך להגיע לטיסה. נשברתי והזמנתי מונית תמורת 250$. זה היה חלק הארי של הוצאות התחבורה שלי.

מוסר השכל, אל תבנו אל טרמפים בארצות הברית :(

אוכל - 174$ (5.68% מההוצאה הכוללת) אני חושב שבסך הכל הייתי יעיל למדי בהוצאות המזון שלי. השיטה היא לקנות מוצרי יסוד ולבשל אותם. במקום לקנות מנה מוכנה מראש. אני קונה שיבולת שועל, פסטה, בצל, וכו' ומכין ארוחות ברבע מחיר. לטווח הארוך לדעת לבשל זו דרך נהדרת לקצץ בהוצאות. השראה לא מעטה קיבלתי מהבלוג המשובח בישול בזול. כשאני קונה אוכל אני מקפיד ללכת לסופרמרקטים ולא לחנויות תיירים. פער המחירים בין השניים משמעותי.

יש לציין שבתוך עלויות האוכל כלולות עלויות של הליכה למסעדות, הזמנת פיצה וקניית אלכוהול לבישול.

ביטוח - 101$ (3.29% מההוצאה הכוללת) הוצאה הכרחית. בסך הכל המחירים די דומים בין החברות השונות.

לינה + כביסה - 68.75$ (2.23% מההוצאה הכוללת) אני מונה את השניים ביחד כי ברוב מוחלט של המקרים כיבסתי את הבגדים בהוסטלים בהם ישנתי. הלכתי להוסטלים אחת לשבוע +-. ניסיתי תמיד לחלוק חדר עם עוד מטיילים ובהינתן האפשרות לפתוח אוהל במחיר מוזל במקום לקחת חדר בדרך כלל הלכתי על האופצייה הזו. כדי להוריד את עלויות הכביסה ביצעתי את הכביסות שלי עם מטיילים אחרים. ברוב המוחלט של הטיול ישנתי בשטח כך שזה לא היווה הוצאה משמעותית.

אישור כניסה להרי הסמוקי - 20$ (0.65% מההוצאה הכוללת) יאמר לזכות האמריקים שחוץ מהחלק של הרי הסמוקי כמעט ולא נדרשים דמי כניסה למטיילים שעושים את השביל.

דואר - 4.41$ (0.14% מההוצאה הכוללת) לקראת סיום הטיול שלחתי לאחותי שגרה בארצות הברית את הסכין ואת מצת המגנזיום שלי. זה אפשר לי לקחת את התיק איתי למטוס מה שחסך לי זמן וכסף.

ספר - 0.25$ (0.0081% מההוצאה הכוללת) קניתי ספר בודד בחנות יד שניה. אפשר למצוא ספרים (וציוד נוסף) בHiker Box. זוהי קופסה שנמצאת בהוסטלים ובחנויות ציוד לאורך הדרך בה מטיילים נפטרים מציוד שאינם זקוקים לו. השתעשעתי מאוד בבחינת החפצים שאנשים הפקירו בקופסאות האלו. החלפתי שם מספר ספרים ומצאתי כמויות נאות של אוכל.

היה לי מנהג לעצור בפינה יפה על השביל ולקרוא בנחת פרק מהספר. המנהג הזה מתברר הרשים מאוד את המטיילים סביבי ויותר מאחד מהם ניגש אלי בסוף היום ואמר שהוא "מקנא ביכולת שלי לעצור ולקרוא ספר".

קוריוז משעשע, אם תסכמו את האחוזים שרשמתי תגיעו ל95% ולא ל100%. כפי הנראה נשמטו הרבה שברירי אחוז בדרך. אני יכול לחיות עם זה :)

Hiker Box

לסיכום, בוא נדבר לרגע על התכלבות ועל איכות חיים. 

כן, אני מנסה להפחית את ההוצאות הלא הכרחיות שלי בטיול למינימום. האם זה אומר שאני נהנה פחות? יתכן. אני מעדיף לטייל בצניעות ולאורך זמן מאשר להוציא סכומים גדולים של כסף על טיול קצר. מרגישים אחרת? רוצים להנות ממיטב המלונות ולנסות את מיטב המסעדות? תהנו. איני טוען שיש דרך נכונה לטייל אני רק מנסה להראות שאפשר לבצע טיולים ראויים לשמם בעלויות סבירות. 

כתמיד אם יש לכם טיפים רלוונטים לפוסט אתם מוזמנים להגיב

נפגש בשבילים
משה
Next Post
« פוסט הבא
Previous post
פוסט קודם »

תגובות