רגעים קטנים של קסם

מדיטציה ויופי

נוסע הביתה מהעבודה האוויר צלול מהגשם. באופק ענני סערה. אור השמש רך בין העננים מאיר הכל באור חומל. ברדיו מתנגנת מוזיקה קלאסית. 

 אני מתרגל מדיטציה לאחרונה. ומוצא את עצמי מתענג על רגעים קטנים בחיי היום יום. המראה של עץ בשלכת נושא ענפים ריקים לשמיים. תנועת הציפורים החגות בין הבניינים. אני לא בטוח האם המודעות שלי לרגעים האלו נובעת מתרגול הקשיבות אבל אני אסיר תודה על רגעי הקסם הקטנים האלו. 


מקור 

מצגות מדהימות

עשיתי סדר במצגות שהכנתי למגמת מדעי הסביבה אותה אני מלמד. שלחתי עותק של תריסר מצגות למורים שמלמדים את התחום בבתי ספר אחרים בארץ. יש משהו מדהים במחשבה שאחרי פחות משנתיים בתחום חומרי הוראה שייצרתי משמשים עשרות מורים אחרים.

עבדתי קשה מאוד על המצגות ויש סיפוק בלראות את פירות העבודה הקשה שלי. 

עם השנים הפכתי לטוב מאוד ביצירת מצגות. למדתי איך לקחת נושא מורכב ולצלול לתוכו. לפרק מושגים קשים. למצוא סיפורים מעניינים שמדגישים את הנושא: פרנקשטיין וזיהום אוויר, אולה בבו ואתיקה, פפירוסים מצריים ומערכת ההובלה. 

עבודה קשה, אושר ואינטרנט

קאל ניופורט כתב שאחת הדרכים לאושר היא להקדיש את עצמך לפיתוח מיומנות מורכבת. אני מסכים איתו לחלוטין. יש סיפוק עצום בלהפוך לטוב מאוד במשהו. לראות את עצמך הופך לאט ובמאמץ מבור, לחובבן, ומחובבן לבר סמכא. 

מפעם לפעם אני מדבר עם התלמידים שלי על נפלאות הקדמה. אחרי שחוויתי חיים בשטח אני אסיר תודה לדברים פשוטים כמו ביוב, מים זורמים, חשמל ואינטרנט. אחד היתרונות של החיים המודרניים זה הגישה הנוחה למידע: ספריות, אינטרנט, קורסים פרונטליים ומקוונים, פורומים בכל נושא שתרצו מגידול חרקים ועד השקעות בבורסה.

כשאני עוצר לרגע ממירוץ החיים אני מלא השתאות על העידן בו אנו חיים. על היכולת ללמוד ולהתקדם ולהתפתח.


נפגש בשבילי החיים

משה

Next Post
« פוסט הבא
Previous post
פוסט קודם »

תגובות