כירת עץ

פוסטון קצרצר על כירת עץ.

בעזרת מרצע לדרמן ומספרי תפירה סיימתי לבנות את הכירה. היא מורכבת משלושה קופסאות שימורים. קופסה חיצונית של חמוצים, קופסה פנימית של חלב משומר, ומעמד לסיר שעשוי מקופסה של טונה.

את עיקר ההשראה לקחתי מהסרטון הזה ואני ממליץ לצפות בו בטרם תמשיכו את קריאת הפוסט.

החלק הקריטי בכירת עץ הוא להקפיד על זרימת אוויר ראויה לשמו. את זה השגתי בעזרת יצירה של כמה עשרות חורים בקופסאות השימורים. עדיין עבודה עם כירת עץ תייצר כמות נאה של עשן ראו הוזהרתם.

בעזרת המרצע יצרתי את מרבית החורים בכירה.
מקדחה תבצע את אותה העבודה אבל עבדתי עם הכלים שהיו לי ביד.

כך נראית הכירה במבט מלמעלה
ניתן לראות את החורים בתחתית קופסת השימורים הפנימית דרכם זורם האוויר
האש תבער בתוך הקופסה הזו

הכירה במבט צד 

מעמד לסיר, בנוי מקופסה של טונה מתלבש בצורה נהדרת על הכירה.
החור בצד מאפשר לי להכניס זרדים בלי צורך להסיר את הסיר.

כירה, מעמד לסיר, וסיר.

היה הרבה עשן בשלבים הראשונים של ההדלקה אבל כשהאש בערה יפה העשן ירד לכמות סבירה. הרתחתי בהצלחה מים לתה אני לא יודע בכמה זמן. סך הכל העתסקות עם הערכה די אפסית והאש נדלקת בקלות ובוערת יפה.

המשקל של כל הערכה 90 גר'. כמות העץ שהשתמשתי בה כדי להרתיח מים הייתה נמוכה מאוד.

לסיכום יש צורך בעוד התנסות עם הכירה. כרגע אני די מחבב את הרעין אבל צריך לראות איך זה להכין ארוחת ערב עם הכירה. יכול להיות שהיא מתאימה רק לבישולים מהירים. ובישולים ארוכים יצדיקו מדורה "אמיתית" נחייה ונראה.
Next Post
« פוסט הבא
Previous post
פוסט קודם »

תגובות