על סטואיות דיג בעזרת תותים וכתיבת שיעורים

העברתי עכשיו את המצגת שהכנתי על סטואיות לתלמידים שלי. מבחינתי זה נושא מרתק. אבל התגובה שקיבלתי מהתלמידים שלי הייתה פושרת.

אני צריך לזכור שהתשוקות ותחומי העניין של התלמידים שונים משלי ולא נמצאים בשליטתי. העובדה שאני תופס רעיון מסויים כמעניין לא אומרת שגם אחרים תופסים אותו ככזה. 

בספר "כיצד לרכוש ידידים והשפעה" דייל קרניגי מדבר על אדם שמאוד אהב תותים. מבחינתו זה היה מאכל האלים. הוא היה מאושר אם אכל תותים שלושה פעמים ביום ועוד קצת תותים בין הארוחות. 

אותו אדם נהג לצאת לדוג מפעם לפעם. כשהוא היה עושה את זה הוא לא שם תותים כפיתיון אלא תולעים. אותם יצורים מזדחלים וממש לא מעוררי תיאבון. הדייג בסיפור הזה הבין את העיקרון הבסיסי: אנחנו לא יכולים לשנות את הדעות ותחומי העניין של אנשים אחרים. רק להגיב בהתאם להם. 


מה אעשה בנוגע למצגת שלי? אני עדיין חושב שסטואיות היא תחום מרתק. אבל אנסה לשנות את מבנה השיעור כדי "למכור את הרעיון" בצורה מוצלחת יותר. 


נפגש בשבילי החיים

משה

Next Post
« פוסט הבא
Previous post
פוסט קודם »

תגובות